Africat en Waterberg NP

18 juli 2018 - Waterberg Plateau National Park, Namibië

Na een paar heerlijke nachten in een b&b was het tijd om weer verder te gaan.
Op weg naar het Waterberg NP hebben we 1 nachtje bij de Africat foundation geslapen in het Okanjima park. Het is een opvang centrum voor cheetah's en luipaarden. Wanneer ze terug kunnen naar het wild, mogen ze in hun eigen Gamepark gaan "wonen". Tot die tijd verblijven ze in een apart gedeelte (nog altijd heel groot), maar voor ons zijn ze dan wel makkelijker te spotten.
We hebben de cheeta's van heel dichtbij gezien! Ze lagen lekker in de zon net zoals onze Tijger erbij kan liggen...... Wat een mooie beesten.
Vanuit een schuilhut konden we meekijken hoe Lea het luipaard eten kreeg. Zo indrukwekkend om een luipaard van dichtbij te zien en te horen.
Zij is opgevoed door mensen en daardoor zeer gevaarlijk (normaal zijn luipaarden bang voor mensen). Helaas kan zij dus nooit meer in een wildpark leven. Maar op deze manier wordt er toch goed voor haar gezorgd.
Daarna een heerlijk nachtje geslapen op onze private-super-de-luxe camping (wc en douche met uitzicht op de savanne)😀

De volgende dag op naar Waterberg NP. Een berg met een platte bovenkant in de groene Bush (de tafelberg van Namibië).
's Middags gaan we op rhino safari. Na 20 minuten in een safari auto moeten we eruit. Nog 5 minuten lopen en dan staan we (letterlijk) oog in oog met 4 neushoorns! Waanzinnig, wat een ervaring......
De dag erna nog een leuke hike gemaakt rondom de lodge en een beetje gerelaxed (doen we soms ook nog, haha)

De komende dagen zijn we op safari in Etosha🦁🦏🐆🐘

1. Simone Roord:
    21 juli 2018
    WOW voor mij al gaaf om te lezen; laat staan als je dit in het echt mee mag maken. Ik zit hier mijn eigen ZA reis voor januari voor te bereiden. Zin an. Veel plezier saam!
  2. Kathelijne:
    Wat klinkt het weer gaaf! Prachtige ervaringen! Enjoy👌🙌
  3. Hanneke kraak:
    21 juli 2018
    Wow!! Wat een gave foto’s!!
    Wat hebben jullie al een hoop dieren gezien!
    Veel plezier op safari!!
  4. Zyrhea:
    21 juli 2018
    Heel gaaf! Veel plezier opnsafari!!
  5. Ans en Cees brouwer:
    21 juli 2018
    Wat een hoop gezien geweldig Lieve dat is een heel leuk uitzicht vanuit de wc 😂
  6. Linda en niek:
    22 juli 2018
    Kwamen de 🦏 niet op je af🦏?
  7. Hans en Anke:
    22 juli 2018
    Lieve er staat een neushoorn achter je🤔
  8. Mark:
    25 juli 2018
    Jonguuuuuuhhhhh....... 🍺☀️💥🤪 Gefelicineushoornstaart daar aan de andere kant van de wereld...!! Was je zeker niet vergeten, maar hier diep in het Zwarte Woud gewoon GEEN bereik, ook geen campingwifi...! Heb net half uur gereden om uit de blind spot te komen en dit bericht te sturen! Hoop dat alles goed gaat daar?! En dat je een heeeeeerlijke Zwembadchallenge kan doen. Bijzondere dag op een bijzondere plek! Geniet ervan, neem een extra stuk Antilopebiefstuk en een klein lokaal biertje! Mooie reis verder!
  9. Mascha wagner:
    25 juli 2018
    Super leuk te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben en gaaf hoor dat je ze zo van dichtbij kan zien. Benieuwd naar de rest van jullie verhalen.
  10. Kees:
    26 juli 2018
    Jeroen nog gefeliciteerd met je verjaardag!!!! Wel een dag later vandaag maar dat maak toch niet uit :-)