Cederberg

7 juli 2018 - Cederberg, Zuid-Afrika

We hebben een klein feestje gevierd!!! De tas is terug😀.
Zo blij om al onze eigen spullen weer terug te zien....
En we hebben ze nodig gehad de afgelopen dagen.
Na Stellenbosch zijn we naar Cederbergen gegaan. Een prachtige, berg en rotsachtige omgeving, te bereiken via een gravel road. Een leuke uitdaging om de auto uit te proberen.
Na de afslag was de weg afgesloten, wat nu.....er kwam gelukkig een auto ons tegemoet met een oude dame erin. We konden wel doorrijden als we rustig reden. Na de bocht snapten we haar.....de brug stond onder water. Nadat Jeroen had getest dat het water kniehoog was, zijn we er toch maar overheen gegaan (we hebben niet voor niks een 4x4).
Na ruim een uur op gravel door de bergen rijden, kwamen we bij de campsite. We hadden een prachtig houten huisje met waanzinnig uitzicht.
's Ochtends waren de ramen bevroren van de auto, heel blij dat we nog niet in de daktent sliepen🙈
Overdag een mooie hike gemaakt naar de Sneeuwhut. In het gebied leven ook luipaarden dus we hebben gespeurd, maar helaas niets gezien......wel een aantal fotovallen gevonden (daar heeft ons eigen luipaard voor gestaan😜).
Vanavond onze eerste nacht in de daktent en een pastamaaltijd bereid met 2 gaspitten (en waterkoken duurt heel lang zonder waterkoker....)
Overmorgen zijn we in Khagalari NP! Op naar onze 1e safari.

Oja, we hebben onze eigen Freek Vonk...... Lieve speelde op de rotsen in haar luipaarden onesie en kwam een slang tegen. Na een paar uur toch maar gecheckt of de slang nog leefde, en dat was niet zo. Met een grote knijper heeft Lieve de slang vast gehouden.....

1. Hans en Anke:
    7 juli 2018
    Fijn dat de tas terug is en wat een spannende dingen hebben jullie al meegemaakt Lieve veel plezier
  2. Kathelijne:
    7 juli 2018
    Leuk om alles weer te lezen! Ziet er echt weer prachtig uit👌
  3. Miranda Danser:
    7 juli 2018
    Nou dat feestje snap ik nu je je eigen spullen weer hebt.
    Slaap lekker en hopelijk warm vanavond in de tent!
  4. Ans en Cees brouwer:
    7 juli 2018
    De knuffels kunnen gelukkig ook verder mee op reis🤗 Mooie auto,heel leuk om te lezen hoe het met jullie gaat.Fotos zijn prachtig.kijken uit naar de volgende mail
  5. Pascal:
    8 juli 2018
    Ziet er goed uit kerel. Geniet ervan met z’n 3en. En als je dan toch een koud bad in gaat, adviseer ik je de Wim Hof methode eigen te maken. 😉
  6. Hanneke kraak:
    8 juli 2018
    Heerlijk om de tas weer terug te hebben!!
    Wat een waanzinnige foto’s zeg ben erg benieuwd naar Khagalari NP!!
  7. Zyrhea:
    9 juli 2018
    Wauw klinkt heel gaaf en fijn dat de tas er weer is!! Veel plezier en groetjes!!
  8. Juf Marieke en alle kinderen uit je klas:
    Hoi Lieve,

We hebben net met de hele klas jullie verhalen gelezen en de foto's bekeken. Natuurlijk hebben we ook het filmpje gezien en dat vonden we erg leuk en grappig.

Lieve groetjes van je klas en juf Marieke
  9. Simone Roord:
    9 juli 2018
    Tas terug: TOP. Altijd fijn je eigen spullen op zo'n lange reis. Mooie foto's.
  10. Nils:
    Heerlijk avontuur!
  11. Alice:
    10 juli 2018
    ik ga je reisblog volgen hoor, super leuk
    Heel veel plezier
  12. Linda en niek:
    11 juli 2018
    Hoi lieve wat heb je in je hand?☃️⛄️🥥🍍niek🍌🌴🍉 🥐