Chobe

27 juli 2018 - Kasane, Botswana

Gisteren lekker rustig aan gedaan, uitgeslapen, wasjes en boodschappen gedaan.....we zijn weer fris en fruitig.....
Vanmorgen ging de wekker dan ook weer om 6.30. We sprongen de daktent uit, slaapzakken eruit halen en alle andere spullen zoals hoofdlampen, knuffels en e-readers. Tenten inklappen (kan Jeroen inmiddels heel snel) aankleden en tussendoor ontbijten. Inmiddels lukt het ons allemaal in minder dan een uur. We konden op weg naar de bootcruise over de Chobe Rivier.
Een paar uur lang varen over de rivier met uitzicht op heel veel nijlpaarden, krokodillen, een paar buffels en olifanten. Het blijft zo mooi om te zien dat een grote kudde olifanten naar het water komt om te drinken en zich te wassen.
Er is een groot eiland met veel gras. De olifanten zwemmen daar dan ook soms naar toe, om te eten.
Volgens de gids "this is Africa"......en wij zijn het er mee eens!!!

Aan het begin van onze trip heeft Lieve een slang gevonden, dit was de pofadder, zeer gevaarlijk😱 (gelukkig was slang al dood) We drinken regelmatig een gin tonic bij de zonsondergang, want dat schijnt goed te helpen tegen malaria😜

1. Ans en Cees Brouwer:
    Wat zien jullie veel,
    Lieve heeft een mooi schutkleur pak😻🐆
  2. Wija:
    27 juli 2018
    Wat een avontuur! Een rivier vol dierentuindieren in het echt. Zucht.
  3. Tiffany Schmitt:
    27 juli 2018
    He he eindelijk jullie aan de gin tonic gekregen..! ;)
  4. Hans en Anke:
    28 juli 2018
    Wat mooi...die olifanten bij het water
  5. Zyrhea:
    28 juli 2018
    Hahaaa heerlijk die GT’s smaken daar ook extra lekker denk ik;) het klinkt geweldig, veel plezier verder! Groetjes van Thiemo en Odin!
  6. Hanneke kraak:
    29 juli 2018
    Wow! Wat ontzettend mooi! Het ziet er echt fantastisch uit! Ik hoop dat Lieve geen levende pofadders vind😱