Elephant Sand & Moremi

31 juli 2018 - Moremi, Botswana

Vanaf Chobe zijn we naar Maun gereden. Onderweg hebben we 1 nachtje bij Elephant Sand geslapen, een hele bijzondere plek om te overnachten.......
Bij de ingang stond het bord 'Elephants rule here', en dat was absoluut waar.
De campsite en lodge was rondom een water hole waar de hele dag, avond en nacht olifanten aan kwamen lopen om water te drinken. Zo bijzonder dat die enorme beesten zo zachtjes kunnen sluipen. Af en toe breekt er een takje maar verder hoor je ze niet aankomen. Vanuit het zwembad, de bar, het restaurant en het kampvuur hebben we dit een middag en avond mogen bekijken!!! Dat gaan we niet snel vergeten🐘🐘🐘🐘

De volgende dag door naar Maun. Nadat we hebben gezorgd voor schone kleding en genoeg boodschappen op naar Moremi. Een prachtig wildpark wat in de Okavango Delta ligt. In Botswana betekent dat 4x4 rijden.......inmiddels hebben we al wel wat gezien en gedaan......maar hier kregen we toch wel af en toe zweethandjes....... Heel veel stukken waren door mul zand, kom je vast te zitten dan moet je jezelf eruit graven. Maar op een plek waar de big 5 woont en het gras tot aan je heupen komt, zagen we dat toch niet zo zitten😊
Onze campsite was Third Bridge, dat betekent inderdaad 3 bruggen over. Deze bruggen zijn gemaakt van boomstammen die "bewegen" als je erover heen rijdt, en soms nog een water crossing er achter aan. Lieve vond het vreselijk spannend (en wij ook wel).
Alles is goed gegaan, we voelen ons mega stoer, we weten dat de auto heel veel aan kan (lang leve de 2 soorten 4x4 standen) en dat Jeroen een top driver is!!
Onze beloning was een nachtje in een safari tent. Wat was het lekker om een echt bed te hebben, een buitendouche en een schitterende veranda met uitzicht op de savanne.
Op deze plek zijn geen hekken, dus al het wild kan overal komen. 's Avonds in het donker met het licht van de maan en een zaklamp een reusachtig nijlpaard op een paar meter afstand gespot. Zo gaaf!!
Zover van huis, maar in de tent naast ons "gewoon" een ander Nederlands gezin met kids. Lieve heeft heerlijk gespeeld......
Helaas geen grote roofdieren gespot (maar zeker weten dat ze er zitten) wel olifanten, giraffen, wilde beesten, zebra's, nijlpaarden, krokodillen, gieren en verschillende bokjes. Daarnaast een mega stoere 4x4 expercience😀💪

1. Kathelijne:
    1 augustus 2018
    Wow! Dit waren toch “Jeroen zijn bruggen?” Ziet er weer gaaf uit🙌
  2. Stefan Teijn:
    1 augustus 2018
    Wauw, wat een mooie reis maken jullie en superstoer.
    Groet Stefan ‘ buurman’
  3. Karlijn:
    2 augustus 2018
    Jullie maken echt veel bijzondere dingen mee! En leuk voor Lieve dat ze heerlijk heeft kunnen spelen. Coole foto ook dat ze lekker ah zwemmen is met olifanten op de achtergrond (dan is Frankrijk toch maar saai haha). Dikke knuffel van Flore voor Lieve!
  4. Mirjam Z:
    2 augustus 2018
    Wat een reis, wat een verhalen en wat een belevenissen. Spannend, overweldigend en ook nog zeer avontuurlijk.
    Pas op elkaar en GENIET
  5. Hans en Anke:
    2 augustus 2018
    Ja wat moeten we daar nog over zeggen, wat een avontuur en wat zien jullie een hoop verschillende dieren en van zo dichtbij.
  6. Simone Roord:
    2 augustus 2018
    Afrikaanse olifanten vind ik geweldig! Ook geweldig om mee te lezen met jullie mooie ervaringen. Tikkie jaloers; dat dan weer wel. 😘
  7. Korrie Fidder:
    2 augustus 2018
    Wow wat een mooie belevenissen hebben jullie al achter de rug. Genoten van jullie verhalen. En met de mooie foto's erbij maakt het plaatje helemaal af. Gaaf en inderdaad ook waanzinnig stoer dat jullie dit nu doen. Ik wens jullie nog vele mooie en bijzondere momenten toe! Geniet er van! Gr Korrie
  8. Monique Stolk:
    2 augustus 2018
    Wat een waanzinnige vakantie! Geniet nog van jullie avonturen en van elkaar
  9. Ans en Cees brouwer:
    3 augustus 2018
    Wat een belevenissen weer.Petje af voor Jeroen ,gas en gaan.... wat leuk voorLieve om zo weer even vriendjes te hebbenLoes we zien op de foto dat jullie genieten!Goede reis verder kijken uit naar de volgende mail
  10. Suzanne:
    4 augustus 2018
    Wauw dat is inderdaad ontzettend spannend. Je zal maar vast komen te zitten! Wat hebben jullie al veel dieren gezien. Louise vindt Lieve heel erg stoer en kijkt uit naar de verhalen!