kgalagadie transfrontier park

12 juli 2018 - Windhoek, Namibië

Na de koude maar super mooie bergen op pad naar Kgalagadie Transfrontier park. Een immens groot park dat deels in Zuid-Afrika en deels in Botswana ligt en grenst aan Namibië. Soort drielanden punt maar dan anders :)....vooral veel groter. Het park staat bekend om zijn grote katten: Leeuwen, luipaarden en Cheetah.

We verbleven op een campsite nabij de 2 rivieren poort. Bij aankomst direct langs de douane omdat we na vertrek via de Mata Mata poort Namibië in zouden rijden.

Na een plekje op de camping te hebben uitgekozen snel op safari. We reden langs gemsbokken, hartenbeesten, struisvogels, jakhalzen, steenbokken op zoek naar leeuwen.....maar ja die maken geen dansje voor je auto zal ik maar zeggen.

Die avond op tijd naar bed en de wekker om 06:30 uur om de volgende ochtend weer vroeg op safari te kunnen. Die ochtend was het ijskoud en de tenten waren doorweekt van de mist. Nog nooit zo blij geweest met een donsjas in de zomer.

Een lange dag safari met veel wild (dat je steeds meer gaat waarderen in de afwezigheid van grote katten) werd uiteindelijk beloond met 2 leeuwen op een duinpan de buit is binnen.

Die avond maakt lieve vrienden met een aantal Zuid - Afrikaanse meiden en is met geen 10 paarden naar bed te krijgen.

De volgende dag rijden we naar de Mata Mata poort om daar de grens met Namibië over te gaan. Onderweg zien we een grote groep springbokken staan en we blijven even kijken. Lieve ziet op een rand boven de steenbokken iets zitten. Er zit een Cheetah. Helemaal top van Lieve en die heeft op dat moment ook nog eens haar luipaardenpak aan....dat moet geholpen hebben :).

Inmiddels zitten we aan een ijskoud zwembad in de zon bij te komen van de afgelopen dagen en spoelen het stof van ons af. Loes en Lieve kunnen hun haar wassen....schijnt alweer 8 dagen geleden te zijn :)

Morgen vertrekken we naar de Naukluft Mountains.

1. Hanneke kraak:
    12 juli 2018
    Wow!! Wat gaaf zeg al die dieren!!
    En Lieve, de cheetahs vonden je vast heel cool in je pak!
    Heerlijk om na al dat stof weer lekker te douchen😁
    Veel plezier bij de Naukluft Mountains!!
    We kijken al uit naar jullie volgende verhaal!!
  2. Ans en Cees brouwer:
    12 juli 2018
    Ziet er weer goed ui!hoop gezien en leuk voor Lieve met vriendinnen Hoe zit het met de zwembad challence Jeroen er nog in geweest?😜Goede rei verder!
  3. Hans en Anke:
    12 juli 2018
    Wat bijzonder om zomaar vanuit je tent op safari te gaan en ook nog eens wilde dieren zien. Erg leuk om zo een beetje mee te reizen met jullie. Veel plezier
  4. Miranda Danser:
    Whooo super vette foto's!! 8 dagen geen haar gewassen, dan ook niet gedoucht?!😱
    Leuk om weer wat te lezen!
  5. Marije Brouwer:
    12 juli 2018
    Wauw, wat een mooie foto's!
    Op naar het volgende avontuur. Veel plezier!
  6. Marielle van den Berge:
    13 juli 2018
    Wauw dat klinkt gaaf! Leuk om de foto's te zien ook. Dat niet douchen zal wel even wennen zijn haha, maar ach, je bent aan het backpacken of niet. Enjoy!
  7. Karlijn:
    13 juli 2018
    Flore is jaloers!! Wat is Lieve een goede wildspotter zeg!
  8. Mark:
    14 juli 2018
    Afzien? Ik hoor iets van een zwembad middenin centraal Afrika... Toch stiekem op luxe safari. Die kampeerauto is zeker van iemand anders?! Ziet er waanzinnig uit allemaal. Zeker die cheetah!!
  9. Linda en niek:
    14 juli 2018
    Lieve wasje nog in het zwembad geweestw 🐆🦁
  10. Hans Kromdijk:
    15 juli 2018
    Ziet er "natuurlijk" en geweldig uit Jeroen. Veel plezier met je gezin. In Rotterdam spotten we ander dingen ;)
  11. Monique Stolk:
    15 juli 2018
    Wat gaaf! Ziet er echt geweldig uit! Enjoy!
  12. Tiffany Schmitt:
    16 juli 2018
    Leuk om over jullie avonturen te lezen! Wat nou koude zwembaden.. 8 dagen je haar niet wassen is pas bikkelen😱🤣..