Laatste stranddagen en Kruger Park

21 augustus 2018 - Nelspruit, Zuid-Afrika

Nadat we nog 1x van het lekkere ontbijtje genoten in het b&b in Tofo, reden we langs de kust naar beneden om nog 2 dagen op een camping aan het strand te staan bij Chidenguele. Weer terug in de daktent voelde voor Jeroen als 'thuis komen'.....
Hier geen internet, winkels, strandverkopers of andere dingen alleen maar een mooi, leeg strand en een zwembad. Zonder prikkels 2 dagen in de chillstand😉
Langs de kust zwemmen op dit moment de walvissen. Regelmatig zien we het water op spuiten, en soms springt de walvis uit het water. Zo gaaf dat we dit vanaf het strand kunnen zien!!
Het rijden in Mozambique gaat langzaam. De wegen zijn prima, maar de max snelheid is 60 of 80 km. In elk dorp wordt gecontroleerd op snelheid, en na elke 20 km is er weer een dorpje. 240 km rijden duurt dan dus best een tijdje...... Langs de weg worden uien, tomaten en fruit verkocht. Er zijn een paar kleine winkels, maar die verkopen niet veel. In het toeristische Tofo was 1 calippo te koop en die heeft Lieve opgesmikkeld😀
Lang leve de voorraad eten gekocht in Zuid-Afrika!

Via het Limpopo NP gaan we de grens over naar Zuid-Afrika en komen dan dus in het Kruger park. We gaan het binnenland van Mozambique in. Het verschil met de kust is enorm. Hier zijn de mensen een stuk armer, en is er weinig tot niets....
De grens gaat gelukkig soepel. In Mozambique gaat alles nog op papier en 50 meter verderop wordt je paspoort door de scanner heen gehaald. Welkom in Zuid-Afrika.....wat een verschil....

In Letaba (campsite) hebben we onze ogen uitgekeken in de shop, ijsjes gekocht (alle soorten waren er), zo'n groot broodje voor de lunch gegeten dat Anneloes geen avond eten meer nodig had..... Wat een luxe om alles te kunnen kopen wat je zou willen
En als kers op de taart was er na 7 weken ook een wasmachine! We hebben in het vliegtuig schone kleren aan

Tuurlijk zijn we ook op safari gegaan en wat hebben we veel gezien. De big 5 in een paar dagen😀. Olifanten, buffels, neushoorns, leeuwen en een luipaard op de laatste ochtend.
Op de campsite hadden we een plekje bij het hek. 's Avonds scharrelde er 3 heyena's bij het hek. Gaaf om te zien, maar Anneloes was blij met het hek ( Jeroen en Lieve dachten daar anders over)...

Nu nog 1 nachtje in Nelspruit slapen. De auto is helemaal leeg gehaald. Alles gaat weer in de tassen en de souvenir s moeten er nog bij gepropt worden. Morgen vliegen we naar huis....zoveel gezien, gedaan en genoten

1. Simone Roord:
    21 augustus 2018
    ahhhh en dan is het al weer voorbij. Mooie ervaring rijker! Ik vind het leuk om je weer te zien volgende week Anneloes ennnnnnn om al je ervaringen te horen!! Tot gauw
  2. Richard:
    21 augustus 2018
    Wat een vette reis!!! Met veel plezier jullie verslagen gelezen. Goede terugreis!
  3. Ans en Cees brouwer:
    Hele goede terugreis!
    Nagenieten van alles wat jullie gedaan en gezien hebben.Genoten van jullie verslagen en op naar jullie eigen Tijger.
  4. Karlijn:
    21 augustus 2018
    Jullie kunnen terugkijken op een prachtige reis!! Flore kan niet wachten tot Lieve er weer is. 8 weken zonder BFF is best lang 😉!
  5. Kathelijne Gielesen:
    21 augustus 2018
    Jeetje..... wat is het snel gegaan!!
    Goede terug reis! En tot dinsdag🎉🎉
  6. Hanneke kraak:
    21 augustus 2018
    Wat een gave foto’s zeg!!
    En wat is het snel gegaan😱
    Ik denk dat jullie nog heel lang gaan nagenieten van deze reis!!
    Goede reis en ik denk dat tijger staat te springen om jullie weer te zien😜en wij natuurlijk ook☺️
  7. Wija:
    22 augustus 2018
    Wat een belevenissen! En wat zal het weer wennen zijn thuis. Ik begreep uit de reacties, dat jullie een eigen Tijger hebben!
  8. Maaike de Ridder-Sack:
    23 augustus 2018
    Genoten heb ik van jullie verslag! Super bedankt dat we een stukje mee mochten reizen. Tot snel Anneloes en welkom terug in ons eigen kikkerlandje!