Mozambique

14 augustus 2018 - Xai-Xai, Mozambique

De afgelopen weken zijn fantastisch geweest.... Maar af en toe ook best zwaar.... Veel, heel veel stof (echt overal), veel km gereden, daktenten in en uit klappen, vroeg op staan voor een game drive (wilde dieren zijn nu eenmaal rond 6.30 actief🙄).....maar het was het allemaal waard...... Nu komt onze strand week...... Heerlijk relaxen hadden we bedacht..... En wat kan dat goed in Mozambique!!!!

De afgelopen weken hebben we heel veel andere reizigers gesproken, maar niemand ging naar Mozambique. Enigzins gespannen begonnen we dus aan onze reis....de grensovergang was onze eerste uitdaging, en daarna het Portugees spreken, en dan ook nog de lokale politie.....we waren goed voorbereidt......we hadden een visum, 3 gele veiligheidshesjes (aangeschaft bij de ANWB) en 2 gevaren driehoeken gekocht in Swaziland.

Swaziland uit gaan was een beetje lastig. Er ontbrak een bepaald document (welke precies is nog steeds niet duidelijk), maar uiteindelijk mochten we door.....
Na 100 meter was de grenspost van Mozambique. Met behulp van een fixer en een klein beetje omkoping waren we binnen 30 minuten het land in. Zoveel sneller dan verwacht!!!
En wat zijn we verbaasd door Mozambique. Prima wegen, een heel groen landschap, vriendelijke mensen, en heerlijke plekken waar we kunnen verblijven.
Absoluut geen "donker Afrika"😜
Mozambique heeft meer een tropisch klimaat. Overdag zonnig en rond de 30 graden. 's avonds een koel briesje en is het ongeveer 20 graden. We hebben onze donsjassen diep in de rugzakken verstopt en Anneloes heeft voor het eerst haar enigste jurkje tevoorschijn gehaald..... Heel anders dus dan de 10 graden die het meestal was in de avond....

De afgelopen 2 dagen hebben we op campsites gestaan. Nu 2 dagen genieten in een heerlijk b&b in Tofo! In fotomap Mozambique staan onze heerlijke bountystrand foto's😀

1. Karlijn:
    14 augustus 2018
    Heerlijk! Geniet ervan en rust lekker uit van alle avonturen vd afgelopen weken!
  2. Simone Roord:
    Heeeeeeerrrrrrrlijk!!!!!
  3. Kathelijne Gielesen:
    14 augustus 2018
    Wowwww! Genieten van jullie wel verdiende rust!
  4. Hans en Anke:
    14 augustus 2018
    Dat is genieten heel veel plezier
  5. Ans en Cees brouwer:
    14 augustus 2018
    Ziet er heerlijk uit! lekkere bedden. Mooi laatste week even lekker uitrusten Geniet ze!
  6. Hanneke kraak:
    14 augustus 2018
    Heerlijk hoor! Lekker genieten, het ziet er fantastisch uit!!
  7. Mark:
    15 augustus 2018
    Wat een trip zeg.... waanzinnig mooi. Maar lees ik het nu goed dat een ambtenaar een ambtenaar omkoopt?! Laat ze het maar niet horen hier, ik houdt mn mond.... wat schuift dat? En wat een vreselijke luxe hut en maaltijd! 2 dagen afzien en dan een week luxe is geen afzien! Geniet ervan daar, lekker uitslapen, teenslippers aan en relaxen! Tot snel!
  8. Johan, Coco en Noah:
    21 augustus 2018
    Nog een paar dagen lekker genieten en dan weer terug naar huis. Dat wordt even wennen..., maar wat een mooie herinneringen hebben jullie gemaakt! We hebben genoten van al jullie avonturen en mooie foto's!
    Groetjes Johan, Coco en Noah