Paardrijtocht Mlilwane NP

9 augustus 2018 - Mlilwane Wildlife Sanctuary, Swaziland

We werden 's ochtends wakker in de lodge met regen en mist....gelukkig hoefde we dus niet de daktent met regen in te klappen.....maar die dag startte onze 2 daagse paardrijtour.
In het Mlilwane NP, een leuk family-friendly game park, waar je kan wandelen, mountainbiken en paardrijden langs de bokkies, zebra's, krokodillen en nijlpaarden.
Na 1,5 uur rijden waren we er.....ook Swaziland ziet er in de regen en mist niet echt aantrekkelijk uit.....
Nadat wij onze waterdichte kleding hadden aangetrokken en alle warme kleding in een tas voor de overnachting hadden gedaan, waren we klaar om te gaan. Lieve was inmiddels aan het stuiteren van opwinding omdat ze de komende 2 dagen een eigen paard had. Wij waren er voornamelijk mee bezig hoe we de nacht zouden gaan doorkomen (we gingen in een grot slapen). Jeroen had een horrorscenario waarbij we drijfnat in de grot zouden aankomen en 's ochtends wakker zouden worden met een vochtige slaapzak. En hoe we die dan ooit weer droog zouden moeten krijgen ....
Enigzins gespannen, koud en nat begonnen we aan de paardrijtocht..... Maar wat was het gaaf. De paarden waren heel rustig en luisterden goed. We kwamen tot ongeveer op een meter afstand bij de dieren, en ze bleven zo rustig staan. Het rijden door het grasland en de heuvels was zo prachtig, ondanks de regen en mist. Lieve vond het fantastisch, een natuurtalent volgens de gids!
Bij de grot aangekomen was er een lekker kampvuur en veel thee en warme chocolademelk, om op te warmen. We kregen een lekkere Swaziland maaltijd op het kampvuur bereidt.
's Nachts sliepen we in een swag. Dat is een soort matje met een zak eraan vast waar de slaapzak in gaat. Het was heerlijk warm (zelfs Anneloes heeft geen koude voeten gehad).....
Na heerlijk geslapen te hebben werden we wakker met de zon. Zo lekker!!!
Na het ontbijt nog een paardrijtocht van 3 uur door de bergen en het grasland terug naar de campsite. Met mooi weer was het echt fantastisch, zo mooi en bijzonder!!
We hebben zelfs nog een klein stukje in draf gereden (alle drie)
Met een klein traantje nam Lieve afscheid van haar paard Sambuca......

Inmiddels zijn we iin het Hlalane NP en zit in de zon (kan ik nog steeds van genieten na de regen) uit te kijken op een waterhole met nijlpaarden. Dit wordt ons laatste nachtje Swaziland, morgen gaan we naar Mozambique

1. Hanneke kraak:
    11 augustus 2018
    Gaaf zeg die paardrijtocht!! Bijzonder dat je dan zo dicht bij alle dieren kunt komen! (En dat de paarden ook niet hard wegrennen)😆
    Gelukkig is het horror verhaal van Jeroen niet uitgekomen😉
    Veel plezier in Mozambique!!
  2. Kathelijne:
    11 augustus 2018
    Wat stoer van jullie alle 3! Nu op naar een paar dagen strand👊 (Heb ik goed onthouden toch?)
  3. Karlijn:
    11 augustus 2018
    Wat een groot paard Lieve! En wat bijzonder dat je zo dicht bij de dieren kunt komen! Hebben jullie geen spierpijn van het paardrijden? Heel veel plezier in Mozambique.
  4. Miranda Danser:
    11 augustus 2018
    Gaaf zeg en wat een groot paard waar lieve op zat! Fijn dat je voeten warm waren Anneloes. Er is bijna niks erger dan in slaap moeten vallen met koude voeten.
  5. De Lansertjes:
    11 augustus 2018
    Ieder verhaal lezen we mee maar ineens realiseren wij ons nooit een reactie te hebben gegeven 🙈
    Wat een ervaringen, wat leuk om jullie te volgen 😁
    Lekker genieten nog even lieverds!
    😘
    Maris, Kev, Elin & Brent
  6. Ans en Cees brouwer:
    11 augustus 2018
    Lieve wat zit je goed op je paard!🐴👏🏻 Jullie hebben wel een heel afwisselende reis.
    Geniet ze van het laatste stukje
  7. Mark:
    11 augustus 2018
    Hee Jeroen.... net op de terugreis meerdere keren het signaal “bandenspanning” in de auto... wat nu? De ondergrond is ca 1300km glad asfalt... wat te doen?!
  8. Stefan Teijn:
    12 augustus 2018
    Hallo buren
    Wij zijn onder de indruk van de verhalen en de mooie foto’, de jongens hebben het vooral over de foto’s van de tocht door de klif . Heel stoer Lieve. Veel plezier de laatste 2 weken.
    Groetjes Aline, Stefan, Finn en Warre
  9. Simone Roord:
    12 augustus 2018
    Geen spierpijn van 2 dagen paardrijden? Het zijn natuurlijk rustige en brave paarden. Dat scheelt :-) Lijkt me enorm gaaf!
  10. Zyrhea:
    13 augustus 2018
    Geweldig verhaal weer, heel stoer Lieve en gelukkig lekker warm en droog geslapen allemaal! Klinkt ideaal die swag😉👍🏽 Genietze verder en zie uit naar het volgende verhaal!