Swaziland

8 augustus 2018 - Piggs Peak, Swaziland

Na 2 dagen rijden door Zuid-Afrika en geshopt te hebben bij de Afrikaanse AH XL zijn we nu in Swaziland.
We hebben ons zelf verwend met 2 nachtjes bij de Phophofyne Lodge. Lekker in een bed slapen, de wc en douche te bereiken in 2 stappen en ontbijt, lunch en diner in een restaurant. Heerlijk!!!!
Gisteren was het ongeveer 30 graden, dus hebben we bij het zwembad gelegen en genoten van het uitzicht op de vallei. Vandaag 15 graden met bewolking, prima weer om een wandeling naar de waterval te maken. Toen kwamen we de natural rockpool tegen. Als echt bikkels hebben we ons (allemaal) aan de zwembad challenge gehouden. Een hele korte duik in de pool...... Daarna lunchen bij een knapperend haardvuurtje en lezen, spelletjes spelen en vooral niets doen.....

We zijn nu al ruim 5 weken onderweg en helemaal gewend aan het daktent leven. Hoe moet dat straks weer met school en werk????
- we zijn 37 dagen weg en hebben op 28 verschillende plekken overnacht
- inmiddels 8000 km gereden
- we rijden afwisselend op asfalt, gravel en zand wegen. Ieder wegdek heeft een andere bandenspanning nodig. Jeroen is nu expert banden leeg laten lopen en weer op blazen. Nog geen lekke band tot nu toe!! Dus we gaan er gewoon mee door
- de auto zonder problemen door kniediep water kan. Maar dat wij het nog steeds spannend vinden.....
- een Kalahari Ferrari een ezelwagen is met 2, 3 of 4 ezels
-een unfenced camping, echt zonder hekken is....en dat er gegarandeerd een olifant zit 's avonds
- een vervet monkey=een steel aap. Lieve jaagt ze weg met stokken en stenen. En de buit tot nu toe 1 zak chips is
- we expert handwas zijn....en dat vies nog aangepast kan worden naar 'is nog best te dragen'
- na 48 zonder stroom is alles leeg (maar dan ook echt alles)
- de berichtjes van iedereen heel leuk zijn voor ons om te lezen

1. Linda en niek:
    8 augustus 2018
    Klinkt als een heerlijk avontuur! Geniet nog even!
  2. Carine:
    8 augustus 2018
    Wat leuk toch om zo mee te kunnen lezen! En wat heerlijk dat normen over rust, reinheid en regelmaat soms best overbodig blijken te zijn! Lekker dat shirt drie dagen aan 😉 en iedere dag genieten van een andere slaapplek!
  3. Kathelijne:
    8 augustus 2018
    Heerlijk om weer te lezen! Wat gaat het aanpassen dan toch makkelijk he!! Dat water was deze x denk ik errug koud???
    Enjoy!
  4. Hans en Anke:
    8 augustus 2018
    Wat een heerlijk verhaal, Jeroen expert in autobanden, Lieve verjaagt apen en Loes in het koude water het moet niet gekker worden. Maar het is wel duidelijk dat jullie het heel erg naar jullie zin hebben dus geniet nog een paar weken en wij kijken nog een keer naar alle foto's
  5. Simone Roord:
    8 augustus 2018
    Al weer 5 weken op pad? Dat gaat snel! Leuk om mee te lezen hoe jullie genieten. Leuke foto’s. En zo’n lodge op zijn tijd lijkt me heeeerlijk ( ben geen kampeermensch hahaha) Veel plezier saam. Ik kijk uit naar jullie volgende verslag ❤️
  6. Karlijn:
    8 augustus 2018
    Jullie zien er ook heerlijk relaxed uit op de foto’s! Dat zal idd wel even wennen zijn straks maar gelukkig is jullie reis nog niet afgelopen dus geniet nog volop met z’n drietjes!
  7. Hanneke kraak:
    8 augustus 2018
    Jeetje zeg, zijn jullie al 5 weken weg?!
    Ik denk dat jullie je huis met bad/douche/ wc en keuken en wasmachine en een echt bed dadelijk extra waarderen!!
    Maar wat een top tijd hebben jullie toch zeg en wij zijn stiekem best wat jaloers😜
  8. Mirjam Z:
    8 augustus 2018
    Daar heb je geen yoga momentje nodig.
    Daar is de rust en de ruimte altijd om je heen. Over de helft van de reis, ga nog maar niet aftellen. Fijne tijd daar met je gezin. 🤗👪🌞
  9. Suzanne:
    8 augustus 2018
    Filiaal van het Erasmus MC in Zuid Afrika?? Kan het wel even doorgeven hoor als wij ook terug zijn van vakantie 😀, dan kan je nog langer blijven in dat prachtige land.

Lieve heeft lekkere wilde haren, koningin van de leeuwen?!

Deze zijn van Louise voor Lieve: 🔆💦🐅🦒🐘🦏💫✈️⛺️🚘
  10. Marije Brouwer:
    8 augustus 2018
    Gaaf hoor! En Lieve met haar wilde haardos, hihi!
    Xx
  11. Miranda Danser:
    8 augustus 2018
    Weer een prachtige update zeg! Enjoy de laatste weken!
  12. Zyrhea:
    9 augustus 2018
    Gaaf verslag weer! Jullie zijn een kei in grenzen verleggen en aanpassen en zien er op de foto’s steeds relaxter uit☺️👍🏽 We genieten met jullie mee! X
  13. Ans en Cees brouwer:
    9 augustus 2018
    Wat genieten jullie!Deze reis zullen jullie niet gauw vergeten!lieve maakt dit ook heel bewust mee en zal veel te vertellen hebben. Wij volgen enthousiast jullie verhalen .Veel reis plezier voor de laatste weken🤗
  14. Nils:
    10 augustus 2018
    Lekker zeg jongens!! Fantastische reis tot nu toe!! Enjoy!!
  15. Petra Floor:
    10 augustus 2018
    Wat een belevenissen maken jullie mee. Ervaringen om nooit te vergeten. Nog veel plezier de laatste weken en op Anneloes haar bureau in het Sophia liggen de ontbrekende AH plaatjes. Misschien iets om voor naar huis te komen na 8 weken?
  16. Madeleine Japin:
    11 augustus 2018
    Wat een belevenissen. Deze reis maakt herinneringen voor het leven. Genieten jullie!!! Niet aan thuis denken dat komt wel weer. Liefs Madeleine