Zeehonden tour Walivisbaai

16 juli 2018 - Swakopmund, Namibië

Zoals gezegd zitten we in een heerlijk B&B in Swakopmund en mogen we 2 nachten genieten van een echt bed.

Vandaag hebben we een zeehonden tour gemaakt in een baai nabij Walvisbaai. Vanmorgen vroeg vertrokken voor de rit naar Walvisbaai. Het is bijzonder om te zien dat je zo vanuit Swakopmund de woestijn in rijdt.

Om bij de zeehonden te komen moeten we eerst een stuk over het strand rijden waarbij we dwars door een groot zoutwinningsgebied rijden. Hier zitten veel flamingo's en pelikanen. Er lopen ook jakhalzen rond. Deze eten alleen maar dode zeehond en laten de pups met rust.

Uiteindelijk komen we aan bij een forse zeehonden kolonie van honderden dieren. Op  het land moeten we op gepaste afstand blijven omdat de zeehonden daar minder mobiel zijn en erg onrustig worden als je te dichtbij komt. Met de kayak mogen we zo dichtbij komen als we zelf willen.

De zeehonden zijn super speels en klimmen nog net niet in de kayak. Ze spelen met je peddel en snuffelen aan je arm. Ze laten zich over hun buik aaien en voelen super zacht aan.

Lieve laat ze als een volleerd zeehonden trainer spelen met de peddels en we hebben allemaal een leuke tijd op het water (zowel de zeehonden als wij).

Vanavond eten we weer in de Tug (HET restaurant van Swakopmund) en drinken wijn bij de open haard in ons B&B. Lieve maakt een mooie tekening van een zeedieren opvang :).

Morgen een lange rit richting Otjiwarongo.

1. Ans en Cees brouwer:
    17 juli 2018
    Wat een geweldige avonturen maken jullie mee! Knap van Lieve de wandeltocht en ook van jou Loes
    Ze heeft nu een “echte”zeehondenshow gezien.
  2. Hans en Anke:
    17 juli 2018
    Mooie foto's en spannende verhalen dit is echt heel bijzonder wat jullie allemaal doen geniet ervan en wij kijken uit naar jullie volgende verhaal.
  3. D.A.M. Van den Heuvel:
    17 juli 2018
    WoW, te gek om jullie reisverslagen te lezen! Super mooie foto’s en ik ben benieuwd naar jullie volgende avontuur/avonturen! Have fun! Liefs
  4. Linda en niek:
    17 juli 2018
    Zitten er geen🐳 in walvis baai?🐳🐳
  5. Mirjam Z:
    19 juli 2018
    Wat een superleuke reis. Leuk om jullie te volgen. En er staat nog heel wat voor de boeg. 🌎🗺😊
  6. Mark:
    19 juli 2018
    Te gek jongens! Komt Lieves klimervaring mooi van pas! Ik denk dat de touwbeklimming gecertificeerd was door een lokale stam? Gelukkig mogen jullie de komende tijd weer lekker op het dak slapen!