Naukluft Mountains

13 juli 2018 - Naukluft Campsite - NWR, Namibië

In Mariental waren we met een zonnetje wakker geworden op onze private campsite. Om ons heen een uitgestrekte savanne.....en verder niets. Heerlijk, zo'n lodge..... Eerst boodschappen doen (ook dat gaat gewoon door), en da's nog best een klus. Te beginnen met 'waar is de supermarkt?'/ iedere supermarkt is toch net ff anders in gericht, dus dat is veel zoeken/ ze hebben lang niet zoveel als in de AH xl, dus de menu's moeten steeds weer aangepast worden aan wat er wel te koop is. Toen alles was ingeladen in de daarvoor bestemde kratten (we rijden voornamelijk op gravel wegen en anders stuitert alles door de auto heen en weer). Op naar de Naukluft Mountains!

Na een paar uur kwamen we daar aan. Een prachtige camping in de bergen. Het zonnetje scheen nog steeds, dus er werd een klein wasje gedaan, Jeroen heeft een paar kippenpootjes klaar gemaakt op het kampvuur en Lieve speelde met de playmobil paarden. De volgende dag hebben we de Olive trail gelopen. Een hike van 11 km waarbij je omhoog loopt naar een plateau en via een canyon terug gaat. Soms best pittig maar prima, totdat we met kettingen langs een loodrechte muur over een stukje water heen moesten....Laten we het er maar op houden dat zonder Jeroen we nooit allemaal veilig de overkant hadden bereikt. En dat Anneloes nog steeds nachtmerries heeft van de afgrond (en 2 blauwe, beurse armen van de ketting).

's Avonds staan er op de camping veel tourgroeps waardoor het druk is, maar wel gezellig. Er is geen stroom, dus je komt elkaar overal tegen met hoofdlampen op, en we liggen vroeg in bed. Rond 18.30 is het donker en wordt het kouder, we liggen dus regelmatig om 21.00 al in bed met een kruik. Geen probleem als de zon overdag maar schijnt..... Maar niet deze ochtend....regen..... Ga dan maar eens 2 daktenten opvouwen als het 5 graden is. Dat was gewoon heel erg koud en nat. Daarna weer een paar honderd kilometer over een natte glibberige gravel road. Na een kleine schuifpartij (alles ging goed, maar onze hartslag was wel torenhoog) rustig naar Swakopmund gereden. Als je maar max 60km per uur kan rijden duurt een kleine 300 km best lang. Er is nog nooit regen gevallen in juli in Namibie, voor hier heel bijzonder, maar wij waren minder blij....

Aangekomen in Swakopmund was het rond de 30gr met een warme wind uit de woestijn. Prima onze natte daktenten te laten drogen. Wij slapen hier 2 nachten een een heerlijk b&b met echte bedden!!

1. Miranda Danser:
    16 juli 2018
    Jeetje wat een belevenissen weer zeg. En wat een bizarre temperatuurverschillen.
    Enjoy van jullie bed en hopelijk dan ook een douche;-)
  2. Maaike de Ridder-Sack:
    16 juli 2018
    Wat een geweldige belevenissen maken jullie mee zeg! Knap dat jullie, en met name Lieve, dit allemaal doen! Wat zullen jullie veel te vertellen hebben wanneer jullie thuis komen. Maar ... dat is nog zo ver weg! Veel plezier verder met jullie avontuur!
  3. Karlijn:
    16 juli 2018
    Wat knap van je Lieve 11 km lopen en dan ook nog zo’n eng stuk over het water! Heel veel plezier nog! Ik heb nu ook vakantie, jippie!! Dikke kus Flore
  4. Ingrid van den Berg:
    16 juli 2018
    Leuk om te lezen!!!!! En Anneloes dan komt zo’n hoofdlamp toch wel goed van pas...