Nxai pan & Khama rhino sanctuary

5 augustus 2018 - Mokopane, Zuid-Afrika

Vanaf Maun zijn we naar Nxai Pan gegaan. Dit is een plek waar verschillende zoutpannen zijn. Op deze zoutpannen staan bekende baobab bomen die ooit (heel lang geleden) door ene Thomas Baines tijdens een ontdekkings expeditie zijn getekend. De bomen zijn nog bijna exact hetzelfde.
Onder een van deze reusachtige bomen was onze campsite. Een private campsite voor ons alleen, met baobab boom en 5000 sterren!!
Het was natuurlijk weer een uurtje 4x4 rijden en daarna nog de zoutpan oversteken......maar het was de rit meer dan waard. Wat een prachtige, magische plek!!!
's Avonds was er nog een kort bezoekje van een olifant en verder niks..... Echt niets, dus ook geen water.....maar daar hadden ze de bucketshower op bedacht😀

De volgende dag weer verder....onze laatste nacht in Botswana waren we in het Khama Rhino Sanctuary. In dit park worden neushoorns opgevangen en beschermd, en eventueel uitgezet in andere parken. 's Middags een kleine game drive gedaan en genoten van de neushoorns en bokjes die bij de waterholes aan het drinken waren. Er zitten hier ook luipaarden en hyena's, maar de kans was klein dat we die zouden zien...... Lieve durfde zelfs te zeggen als we een luipaard zien dan krijgen jullie een snoepje en ik niet. En toen op ons allerlaatste zandweggetje, op de allerlaatste dag in Botswana en voorlopig onze laatste gamedrive lag het luipaard gewoon in het zand voor de auto!!!!!
Yeahhhh, de big 5 compleet😀😀😀😀
Zachtjes, heel zachtjes, maar met een big smiley hebben we hiervan genoten. De foto's volgen natuurlijk nog.....

Vanavond onze 1e nacht in Zuid-Afrika op weg naar Swaziland

1. Hanneke kraak:
    5 augustus 2018
    Wow het klinkt allemaal zo gaaf! Leuke foto’s ook!
    Heel bijzonder hoor die Baobab bomen.
    Was ie lekker de Bucketshower😆?
  2. Hans en Anke:
    6 augustus 2018
    Geweldig alle 5 de grootste roofdieren gezien dat is heel bijzonder ben
    heel benieuwd naar de foto van het luipaard wat zal dat straks een mooi fotoboek worden.
  3. Zyrhea:
    7 augustus 2018
    Wauw supermooi dat luipaard!! Hebben jullie je snoepje al op na Lieve’s gedurfde uitspraak?;) tot het volgende verhaal!! X
  4. D.A.M. Van den Heuvel:
    7 augustus 2018
    Klinkt super zeg en wat een mooie en leuke foto’s!!