Etosha en Caprivi Strip

24 juli 2018 - Etosha, Namibië

Inmiddels is het alweer een paar dagen geleden....maar wat hebben we genoten van Etosha!! We hebben 2 nachten in het park geslapen en zijn er al game-drivend door heen gereden.

Etosha staat bekend om de zoutvlakten, waardoor het vrij kaal is en je dus heel ver kan kijken. De luchten zijn schitterend, helblauw met af en toe een wolkje, boven een vlakte met af en toe een boom die zo typisch is voor de savanne. Overdag zijn er veel verschillende soorten bokjes, wildebeesten,  zebra's en  olifanten te zien. Niet een paar maar hele grote kuddes.... Als echte mazzelaars hebben we neushoorns gezien, en een troep leeuwen die rondliepen en op weg waren naar een lekker plekje om te gaan slapen.

Het meest bijzondere van Etosha zijn de waterplekken bij de campsites. Deze zijn 's avonds verlicht en de dieren komen daar als het donker is (da's al om 19.00) drinken. Het is zo'n mooi schouwspel om te zien hoe de groepen dieren elkaar afwisselen. En te zien hoe er afwisselend olifanten, giraffen, en neushoorns langs komen.....  Hoe een giraf met die lange benen en nek voorover buigt om te drinken, en de rest van de kudde houdt (een beetje angstig) de omgeving in de gaten. Het voorjaar komt eraan, en dat is vooral te zien aan de jongen mannetjes. De olifanten waren druk bezig met het bepalen van de orde in de groep. Heel indrukwekkend om daar op een paar meter vanaf te zitten. Ook Lieve heeft hier muisstil een kleine 2 uur naar zitten kijken......Het was heel indrukwekkend.

Gelukkig sliepen we nog een nacht in Etosha. Andere campsite, andere waterplek maar net zo prachtig..... Dit keer waren er neushoorns en hyena's! Ook bij de neushoorns wordt er tussen de mannetjes bepaalt wie er de sterkste. Ook hier vloog de tijd om. En tegen 21.30 was Lieve zo moe, dat ze echt graag naar bed wilde....

Via de Caprivi Strip rijden we richting Botswana. Voor de verjaardag van Jeroen hadden we een campsite geboekt bij een lodge. We zouden daar eens heerlijk gaan relaxen....Helaas hoorde we bij aankomst dat we geen gebruik mochten maken van de faciliteiten van de lodge. Daarom maar besloten om er 1 nacht te blijven ( we hadden echt heel erg een laundry service, internet, een koud drankje en wat lekker eten nodig).....De campsite was prachtig aan een riviertje met krokodillen, we hoorden de nijlplaarden en 's avonds liepen er olifanten langs het toilet gebouw. Jeroen en Lieve gingen als echte helden van heeeel dichtbij kijken, terwijl Anneloes achter bleef (dit is hun versie van het verhaal).

Inmiddels zijn we in Botswana. Er is een mega was gedaan, na meer dan 3 weken moet echt alles wel een keer in de was (en zoveel kleding was er niet mee), de lakens van de daktent zijn schoon, er is een pizza gegeten....dus we kunnen er weer even tegen aan, haha

1. Miranda Danser:
    26 juli 2018
    Zo bizar gaaf en bijna niet voor te stellen!
  2. Miranda Danser:
    Prachtige foto's ook!!
  3. Ans en Cees brouwer:
    26 juli 2018
    Wat een prachtige foto’s weer.Jeroen geniet ,zijn verjaardag is dit jaar wel op een heel bijzondere plek.
  4. Suzanne:
    26 juli 2018
    Wij vinden Lieve ook een leuk tijgertje in haar pak!

Groeten van Louise en Suzanne
  5. Hans en Anke:
    26 juli 2018
    Niet te geloven wat jullie allemaal zien en super mooie foto's
  6. Hanneke kraak:
    27 juli 2018
    Ontzettend gaaf wat jullie daar allemaal meemaken!! En wat een leuke foto’s zeg, voor ons ook genieten!
    Heerlijk om weer alles te hebben kunnen wassen!
    Groetjes vanuit een zeer warm NL, nu 34 graden😱
  7. Thiemo: